به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کابینه دولت یازدهم پس از چهار روز بحث و بررسی ‌های داغ در مجلس شورای اسلامی سرانجام شکل گرفت.از میان 18 وزیر معرفی شده سه وزیر از همراهی دولت جا ماندند.وزیر آموزش و پرورش،وزیر علوم و وزیر ورزش از همراهی کابینه دولت روحانی جا ماندند.

 به گزارش جام جم آنلاین مجلس شورای اسلامی در جلسات نفسگیر و داغ درباره وزرای پیشنهادی دولت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امشب (پنجشنبه) به وزرای پیشنهادی رای اعتماد داد.
 
 
 

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, ] [ 23:33 ] [ محمد حاجی حسین ]

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا به درخواست آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به مناسبت عید سعید فطر با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی، انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور موافقت کردند.

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 18 مرداد 1392برچسب:, ] [ 10:33 ] [ محمد حاجی حسین ]

کد خبر : 992952636613373049      تاریخ : چهارشنبه 14 فروردین 1392 12:53    بازدید:62

پ پ

كشف یك تن و 780 كیلوگرم تریاك در بندرعباس

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از توقیف یك دستگاه وانت نیسان و كشف یك تن و 780 كیلوگرم تریاك در بندرعباس خبر داد.

 

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد دادستانی در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان بندرعباس در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ با انجام فعالیت های شبانه روزی از حمل و جابجایی مواد مخدر در مسیرهای فرعی و كوهستانی شهرستان مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن انجام گشت های هدفمند محسوس و نامحسوس موفق شدند یك دستگاه خودرو وانت نیسان را شناسایی و در بازرسی از آن مقدار یك تن و 780 كیلو گرم تریاك كشف كنند.

دادستانی با اشاره به اینكه مواد مخدر مكشوفه به همراه خودرو جهت سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان انتقال یافت از شهروندان خواست تا ضمن افزایش تعامل با پلیس، نیروی انتظامی را در ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با سوداگران مرگ یاری نمایند.

[ چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, ] [ 19:12 ] [ محمد حاجی حسین ]

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله نخست این ثبت نام تمامی اشخاص حقوقی متقاضی دریافت خدمات رسمی VPN تا تاریخ پنجم اسفند ماه 91 فرصت خواهند داشت برای ثبت نام از طریق سایت اینترنتی به نشانی www.vpn.ir اقدام کنند.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرده است که تاریخ ثبت نام اشخاص حقیقی متقاضی دریافت این خدمات متعاقبا اعلام خواهد شد.

پيش از اين مهدی اخوان بهابادی در نشستی که در خبرگزاری مهر داشت، در گفتگو با خبرنگاران مهر با بیان اینکه مقدمات کار برای ارائه خدمات قانونی VPN در کشور دیده شده است، اظهار داشت: قرار است برای اشخاصی که در داخل کشور نیاز به دریافت خدمات قانونی VPN دارند نقطه تماسی معرفی شود تا این کاربران بتوانند تقاضای خود را به مراجع ذیصلاح ارسال کرده و برای دریافت این خدمات ثبت نام کنند؛ پس از این مرحله از ثبت نام، کاربران می توانند به صورت قانونی در داخل کشور از خدمات VPN استفاده کنند.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با تاکید براینکه در حال حاضر فعالیتهایی که تحت عنوان VPN فروشی در کشور اتفاق می افتد قانونی نیست، تصریح کرد: برخی از کاربران اینترنت نیاز دارند که از پروتکلهای رمز شده برای تماسهایشان استفاده کنند که در حال حاضر برای پاسخ به این نیاز مجبور به استفاده از خدمات VPN به صورت غیرقانونی در کشور می‌شوند.

وي با اشاره به خلاء استقاده قانونی از شبکه های اختصاصی VPN در کشور تاکید کرد: دنبال آن هستیم که پاسخی برای این نیازها در کشور فراهم کنیم و براین اساس خدمات قانونی VPN ارائه خواهد شد

[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, ] [ 15:24 ] [ محمد حاجی حسین ]

11:34

مرتضوی پس از آزادی در محل كار خود حضور یافت

سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعی گفت كه مرتضوی از صبح امروز چهارشنبه در محل كار خود حاضر شده و مشغول انجام وظیفه است.

اسدالله عباسی سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگاران گفت: تلاش ما این است كه سازمان تامین اجتماعی كه بیش از 35 میلیون نفر تحت پوشش دارد، بدون دغدغه خدمت كند.

وی افزود: در حال حاضر پیگیر پرداخت پاداش به بازنشستگان و بیمه‌های مستقیم و غیر مستقیم و پرداخت بیمه درمان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران هستیم.

عباسی همچنین تاكید كرد: منتظریم آقای احمدی‌نژاد از سفر مصر بازگردند تا هیئت دولت درباره مدیریت سازمان تامین اجتماعی تصمیم گیری كند.

سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعی در خصوص پرداخت عیدی مستمری‌بگیران و از كمك هزینه دولت برای شب عید نیز گفت كه با توجه به هماهنگی‌های انجام شده مشكلی در این خصوص وجود ندارد.

وی درباره دلائل بازداشت سعید مرتضوی گفت: قوه قضائیه به دلایلی این كار را كرد اما آقای مرتضوی بامداد امروز آزاد شده و در محل كار مشغول خدمت است.

عباسی ادامه داد: ‌امیدواریم مر قانون رعایت شود و حقوق اعضای صندوق سازمان تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان لطمه نخورد.(فارس)

انتهای خبر :: کد خبر : 923939143479795172
 
[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:34 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

سعید مرتضوی بازداشت شد

پس از گذشت دو روز از استیضاح شیخ الاسلامی، سعید مرتضوی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی كه به خاطر وی وزیر كار استیضاح و از كار بركنار شد، شب گذشته بازداشت شد.

به گزارش جام جم آنلاین،پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران در خبری از بازداشت سعید مرتضوی سرپرست صندوق تأمین اجتماعی خبر داد.

بر اساس اخبار دریافتی وی شب گذشته هنگام خروج از محل كار خود توسط مامورین دادستانی بازداشت شده است.

روز یكشنبه جلسه استیضاح شیخ الاسلامی وزیر كار رفاه و تامین اجتماعی با حواشی زیادی همراه بود.

در این جلسه فیلمی را كه رئیس جمهور از طریق سعید مرتضوی به دست آورده بود به عنوان سندی منتشر كرد كه گرچه از نظر قانونی هیچ وجاهتی ندارد،در آن نشان می‌داد فاضل لاریجانی در دیدار با سعید مرتضوی مطالبی را بیان می‌كند كه هنگام پخش آن در صحن مجلس صدا نامفهوم بود.اما رئیس جمهور هنگام دفاع از وزیر كار متن آن را خواند.

همان هنگام بود كه كارشاسان حقوقی و قضایی این اقدام سعید مرتضوی را اقدامی غیرقانونی دانستند و حتی رئیس مجلس ضبط صدا و تصویر را یك اقدام مافیایی اعلام كرد.

گرچه پایگاه اطلاع رسانی دادستانی هنوز دلیل بازداشت سعید مرتضوی را اعلام نكرده است اما گمان می‌رود كه وی به اتهامات وارد شده در اتفاقات كهریزك و همچنین عمل غیر قانونی ضبط صدا و تصویر و سوء استفاده از آن بازداشت شده باشد.

در صورت دریافت گزارش‌های بیشتر در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع:جام جم انلاین

کد خبر : 922515790388780737  
 

[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ] [ 10:22 ] [ محمد حاجی حسین ]
ایران > دولت- همشهری آنلاین:
وزیر نفت در پی سخنان نقویان درباره دریافت رشوه یک میلیارد تومانی در مجموعه وزارت نفت شکایتی را از وی تنظیم و به مراجع قضایی ارائه کرده است.

فارس نوشت: رستم قاسمی وزیر نفت در پی سخنان مهدی نقویان درباره دریافت رشوه یک میلیارد تومانی در مجموعه وزارت نفت شکایتی را از وی تنظیم و به مراجع قضایی ارائه کرده است.

نقویان 4 دی ماه طی سخنانی در دانشگاه تربیت مدرس به بحث ارتشا و فساد در داخل کشور اشاره کرد و گفت: «یکی از دوستان بنده برای این که پروژه‌ای را در وزارت نفت انجام دهد، مجبور شد به یکی از معاونین یا مدیران کل آن وزارتخانه، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان رشوه بدهد و من وقتی کپی چک مربوط به آن رشوه را به آقای پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور نشان دادم و ایشان را در جریان آن موضوع قرار دادم، ایشان در پاسخ گفتند: ‌‌«ای بابا! اینجور چیز‌ها که در مملکت بسیار است»

این سخنان با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح رسانه‌های کشور رو به رو شد و البته واکنش‌های وسیعی نیز در بین صاحب نظران و سیاستمداران در پی داشت.

گفته می‌شود به زودی معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز شکایتی درخصوص سخنان نقویان پیرامون عملکرد رییس جمهور به مراجع قضایی ارائه خواهد کرد.

[ چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, ] [ 22:0 ] [ محمد حاجی حسین ]
قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در کمیسیون شوراها بررسی نهایی می شود

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: قانون انتخابات ریاست جمهوری روز سه‌شنبه برای آخرین بار در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مطرح می‌شود و پس از آن برای رای‌گیری به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "دخیل عباس زارع زاده مهریزی" با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، گفت: نمایندگان در این نشست بررسی یک طرح و یک لایحه را در دستور کار قرار دادند که هر دو مورد به تصویب نمایندگان رسید.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه الحاق منطقه بندری چابهار به بندر آزاد یا بندر چابهار در این کمیسیون مطرح بود که اعضا کلیات آن را تایید کردند و نظر آنها بر این بود که مدیریت منطقه بندری چابهار به صورت تلفیقی انجام شود.

وی افزود: دیگر دستور این جلسه، موضوع وضعیت نمایندگی‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان بود که مقرر شد دو نفر از اعضای شورای استان به عضویت شورای برنامه‌ریزی استان در آیند و در شهرستان نیز دو ناظر شورا بر نحوه تقسیم اعتبارات نظارت کنند.

زارع زاده گفت: در جلسه آینده کمیسیون، قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری برای آخرین باردر کمیسیون مطرح می‌شود.

وی گفت: پیش از این دولت لایحه خود را به کمیسیون فرستاده بود و بعد از بحث‌ها و بررسی‌های دقیق و کارشناسی که با حضور نمایندگان دولت و شورای نگهبان همراه بود، لایحه دولت اصلاح و برای اخذ نظرات دولت مجددا به دولت بازگردانده شده بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از آخرین بررسی اعضای کمیسیون که با حضور مقامات وزارت کشور انجام می‌شود، لایحه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای تصویب به صحن علنی مجلس می‌رود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: به احتمال ۹۰ درصد این لایحه به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می‌رسد.


به نقل از ایسنا

[ شنبه 25 آذر 1391برچسب:, ] [ 22:41 ] [ محمد حاجی حسین ]

بهمن كشاورز وكيل دادگستري 
                                       
با تذكر اينكه اينجانب در حال حاضر، در اتحاديه سراسري يا كانون وكلا سمتي ندارم و صرفا يك وكيل دادگستري هستم، و با يادآوري اينكه منبع و منشا اطلاعات اينجانب مواردي است كه در سايت‌ها آمده و يا در جرايد نقل شده، به ويژه آنچه از سايت خبرگزاري مهر برگرفته‌ام و بالاخره با تسريع به اينكه آنچه عرض مي‌كنم، نظر شخصي بنده است و طبعا نظر اتحاديه يا كانون وكلاي مركز نيست، نكاتي را در مورد آنچه مطرح و نقل شده، عرض مي‌كنم.

۱- بحث پلمب اتحاديه، كه ظاهرا مسبوق به نظر يك مقام قضايي بوده، مبتني است بر بررسي‌هاي صورت گرفته در مراجع ذي‌صلاح وزارت كشور، اداره ثبت شركت‌هاي تهران، سازمان امور مالياتي تهران و مقام قضايي مورد اشاره كه به قوانين دادرسي و قانون تشديد مجازات اختلاس و ارتشا و كلاهبرداري استناد كرده‌اند. با مراجعه به سوابق يعني آنچه خبرگزاري مهر نقل كرده بود، ملاحظه مي‌شود ظاهرا مقام قضايي از وزارت كشور سوال كرده‌اند كانون وكلا در كجا بايد ثبت شود؟ و وزارت كشور در نامه ۸۱۳۳۳ مورخ ۲/۷/۹۱ پاسخ‌هايي داده است كه بند ۲ آن، ظاهرا ناظر به سوال مقام قضايي بايد باشد.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, ] [ 20:38 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

آیت الله لاریجانی خواستار تصویب سریعتر دو لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت در مجلس شد


رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح حقوقی و قضایی، تصویب هرچه سریع‌تر این لوایح از جمله لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت را موجب کمک به دستگاه قضایی و رفع مشکلات مردم دانست.
رئیس دستگاه قضا از نمایندگان مجلس خواست لایحه اصلاح ق...
انون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت هرچه سریعتر در مجلس بررسی و تصویب شود.

به گزارش مهر،آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای دیدار با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت حضرت امام جواد (ع)، ترکیب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی را ترکیبی مناسب و اعضای این کمیسیون را چهره‌هایی آشنا با مسائل و مشکلات قوه قضاییه توصیف کرد و گفت:‌ امیدواریم با وجود این ترکیب بسیار خوب و چهره‌های آشنا و مطلع از وضعیت قوه قضاییه،شاهد تعامل مناسبی میان مجلس و قوه قضاییه با هدف حل و فصل مسائل دستگاه قضایی باشیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح حقوقی و قضایی، تصویب هرچه سریع‌تر این لوایح از جمله لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت را موجب کمک به دستگاه قضایی و رفع مشکلات مردم دانست.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد متاسفانه افرادی هستند که به دلیل اعسار و ناتوانی در بازپرداخت مبالغی ناچیز در حد دو یا سه میلیون تومان و یا حتی کمتر، مدت‌ها در زندان به سر می‌برندو افرادی از این قانون به عنوان اهرم فشار علیه دیگران بویژه در مساله مهریه و دیه استفاده می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در هنگام بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی کاملا دقت کنند تا این قانون موجب سوءاستفاده افراد و نیز موجب زندانی‌شدن افراد تنگ‌دست و معسر نشود.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی باید به هنگام بررسی این لایحه تمام جوانب آن را در نظر بگیرند و تعابیری را به کار گیرند که هم موجب سوءاستفاده مجرمان نشود و هم قابل برای تفاسیر مختلف نباشد.

رئیس قوه قضاییه سپس به موضوع وکالت اشاره کرد و با تاکید بر این‌که قوه قضاییه به دنبال این نیست که وکلا به ابزاری در دست دستگاه قضایی تبدیل شوند، گفت: روح کلی لایحه‌ای که از سوی قوه قضاییه برای موضوع وکالت به مجلس تقدیم شده، این است که ضمن حفظ استقلال وکلا شرایط به‌گونه‌ای شود که تعامل بیشتری برقرار باشد.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد: قانون مربوط به وکلا باید این خصوصیت را داشته باشد که هر فردی بدون توجه به شرایط و ویژگی‌های لازم برای اخذ وکالت، نتواند وارد این حرفه شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: وکلا باید مستقل باشند و با استقلال خود به دستگاه قضایی کمک کنند اما نباید هم؛ این طور باشد کسانی که حدود قانونی را رعایت نمی‌کنند، در این کار وارد شوند یا از این حرفه سوءاستفاده کنند.

پس از پایان سخنان رئیس قوه قضاییه نمایندگان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به بیان نقطه‌نظرات و ارائه گزارش از حوزه انتخابیه خود پرداختند. در این دیدار نمایندگان این کمیسیون بر تلاش برای کاهش مشکلات قوه قضاییه و تعامل هرچه بیشتر با دستگاه قضایی تاکید و پیشنهاداتی را به منظور تعامل هرچه بیشتر مجلس و قوه قضاییه مطرح کردند که مورد استقبال رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.
[ شنبه 29 مهر 1391برچسب:, ] [ 23:51 ] [ محمد حاجی حسین ]


یکی از شهروندان قمی در هنگام برش دادن همبرگر با بند انگشت انسان در آن مواجه شده است.

...


این شهروند در گفتگو با مهر اظهار کرد: پنجشنبه شب با مراجعه به فروشگاه عرضه مواد غذایی، چند بسته همبرگر خریداری کرده و تحویل همسرم دادم. همسرم مشغول برش کردن همبرگر بود که ناگهان با بند انگشت یک انسان مواجه شد.وی از ذکر نامش خودداری کرد ادامه داد: همسرم ابتدا تصور می‌کرد این قطعه شاید تکه گوشت خرد نشده باشد، اما وقتی برجستگی همبرگر را با چاقو برگرداند، بند انگشت انسان را مشاهده کرد.این شهروند با اشاره به نامساعد بودن وضعیت روحی همسرش اظهار کرد: دیدن چنین وضعیتی برای همسرم بسیار دردناک و وحشتناک بوده، به گونه‌ای که وضعیت وی را آشفته کرده است.

آن گونه که از اطلاعات بسته همبرگر پیداست، کارخانه تولیدکننده این همبرگرها در قم فعالیت می‌کند.این شهروند قمی در تماس با خبرگزاری مهر و مرکز بهداشت قم خواستار پیگیری این موضوع شد.وضعیت نظارت بر تولید مواد غذایی همواره یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان قمی بوده است و تاکنون چندین مورد حشرات و حتی موش در مواد غذایی مشاهده شده است. اما در مورد اخیر که بند انگشت انسان در همبرگر مشاهده شده، به نظر می‌رسد ورود مراجع قضایی و انتظامی به این پرونده در کنار بررسی بهداشتی وضعیت کارخانه تولید کننده همبرگر ضروری است.

[ شنبه 29 مهر 1391برچسب:, ] [ 23:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون تصدی امر قضا سال 91 میرساند ،منابع ،مواد وضرایب امتحانی به شرح ذیل می باشد.لازم به ذکر است شرایط عمومی آزمون مذکور متعاقبا اعلام خواهدشد.

مواد و ضرایب امتحانی به شرح زیر است:

داوطلبان دانشگاهی

حقوق اساسی (ضریب 1)، حقوق مدنی (ضریب3)، حقوق تجارت (ضریب 2)، آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب 3)، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب 2)، حقوق جزای عمومی (ضریب2)، حقوق جزای اختصاصی (ضریب 2)، فقه: مباحث حقوقی شرح لعمه (ضریب2)، اصول فقه: اصول استنباط علامه حیدری (ره) (ضریب 1)

 داوطلبان حوزوی

حقوق اساسی (ضریب 1)، حقوق مدنی (ضریب3)، حقوق تجارت (ضریب 1)، آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب 1) ، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب 1)، حقوق جزای عمومی (ضریب 1) ،حقوق جزای اختصاصی (ضریب 2)، فقه: بیع مکاسب (ضریب4)، اصول فقه: رسائل و جلد یک کفایه(ضریب 4)

روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضائیه

[ جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, ] [ 17:6 ] [ محمد حاجی حسین ]
در واحدهاي علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد
نحوه صدور مدرك فارغ‌التحصيلي تغيير كرد
جام جم آنلاين: رييس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد با اشاره به اخذ مجوز براي1500 رشته‌ بدون مجوز واحدهاي علوم و تحقيقات، گفت: روند اعطاي مدرك فارغ‌التحصيلي در واحدهاي علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد تغيير كرد.

خسرو دانشجو ، با اشاره به اخذ مجوز مشروط براي رشته‌ها و پرديس‌هاي علوم و تحقيقات تا مهر 91، اظهارداشت: در حال حاضر همه رشته‌ها براي دو سال مجوز اخذ کرده‌اند ولی زمانی که بنده مسئوولیت را پذیرفتم حدود 1500 رشته محل در علوم و تحقيقات بدون مجوز فعاليت مي‌كردند.

وي  در خصوص وضعيت مدارك فارغ‌التحصيلان واحدهاي بدون مجوز دانشگاه آزاد، گفت: در گذشته واحدهايي كه مجوز نداشتند خود مدركي نمي‌دادند و مدركشان را از طريق واحد علوم و تحقيقات تهران اخذ مي‌كردند و در مدارك هر دو آنها فقط عنوان «واحد علوم و تحقيقات» درج مي‌شد و هيچ تفاوتي بين مدرك فارغ‌التحصيلي دانشجويان واحد علوم تحقيقات تهران و ساير استانها نبود كه اين موضوع بسيار مورد گلايه دانشجويان بود.

رييس واحد علوم تحقيقات دانشگاه آزاد در خاتمه با بيان اينكه اين روند منصفانه نبود، گفت: اين مشكل نيز مرتفع شده و از اين پس مدارك هر واحد علوم تحقيقات با عنوان واحد مربوطه صادر خواهد شد و مدارك پرديس‌هاي علوم تحقيقات نيز تحت نظر واحدهاي جامع همجوار خود مدارك را صادر خواهد كرد.(ايسنا)

 
[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

رئيس سازمان سنجش:
آزمون دکتري 18 اسفند برگزار مي شود
جام جم آنلاين: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان دقیق برگزاری آزمون دکتری سال آینده را اعلام کرد و گفت: 18 اسفندماه امسال زمان قطعی برگزاری آزمون دکتری سال آینده خواهد بود.

ابراهیم خدایی گفت: به دلیل اینکه دانشگاهها زمانی که کنکور دکتری در فروردین ماه برگزار می شد در انجام مصاحبه ها با مشکل مواجه می شدند و این موضوع با تأخیر صورت می گرفت،‌ تصمیم گرفته شد که آزمون دکتری سال آینده زودتر از موعد قبل و اسفندماه برگزار شود.

وی تاکید کرد که برگزاری کنکور دکتری در تاریخ 18 اسفندماه قطعی است و تغییری نمی کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه این آزمون در یک روز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: تعیین این زمان برای برگزاری کنکور دکتری با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور و معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است.

وی افزود: زمان ثبت نام و جزئیات آزمون متعاقبا اعلام می شود.(مهر)

[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:46 ] [ محمد حاجی حسین ]
در صورت پيوستن ايران به کنوانسيون‌ها ي جهاني کپي رايت، پيگيري حقوقي پخش غير قانوني فيلم‌هاي ايراني توسط شبکه‌هاي خارجي آسان تر مي‌شود
اعلام جرم سينما عليه شبكه‌هاي ماهواره‌اي
رئيس هيأت مديره انجمن صنفي ويدئو، رسانه كشور از پيگيري حقوقي پخش غيرمجاز فيلم‌هاي توليدي داخل كشور از شبكه‌هاي فارسي زبان خارجي و ماهواره‌اي خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلي زم با بيان اين كه موسسه ما براي پخش غيرمجاز فيلم‌هاي توليد كشور توسط شبكه‌هاي فارسي‌زبان ماهواره، به قوه قضاييه شكايت كرده است و به صورت جدي اين موضوع را پيگيري مي‌كند به‌جام‌جم گفت: در سال توليد مــــــلي بايد از حق و حقوق توليدكنندگان سينماي ايران دفاع شود.او افزود: امروز سرمايه‌هاي ملي ما در حوزه فرهنگي و هنري و بخصوص سينما، گرفتار هوا و هوس ماهواره‌ها و رسانه‌هاي خارجي شده است و حتي برخي از آنها مدعي هستند كه با مجوز در داخل كشور هم فعاليت مي‌كنند و دفتر دارند.

محمدعلي زم تاكيد كرد: همان‌طور كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي صدور پروانه نمايش فيلم‌هاي خارجي از ما سند رسمي كپي‌رايت مي‌خواهد، شبكه‌هاي ماهواره‌اي خارج از كشور نيز بايد براي پخش توليدات سينماي ايران مجوز داشته باشند و وزارت ارشاد از حقوق ما دفاع كند.

او در پاسخ به اين پرسش كه چقدر براي به نتيجه رسيدن اين شكايت اميدوار است، گفت: به نتيجه رسيدن يك بحث است و آغاز يك حركت ملي براي پاسداشت توليد ملي، بحث ديگري است.

حمايت وزارت ارشاد

صحبت‌هاي محمدعلي زم و شكايت رسمي آنها باعث شد تا سراغ احمدعلي محسن‌زاده، مديركل حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برويم؛ او در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: وزارت ارشاد آمادگي هر نوع حمايت از توليدكنندگان آثار سينمايي را دارد.

او درباره اين‌كه چقدر اين پيگيري‌ها به نتيجه خواهد رسيد، گفت: عضويت نداشتن ما در كنوانسيون‌هاي جهاني حمايت از كپي‌رايت، تنگناهايي را براي پيگيري قانوني ايجاد مي‌كند و به همين دليل ما در وزارت ارشاد موضوع الحاق ايران به كنوانسيون «برن» را مطرح كرديم و در دست پيگيري داريم.او تأكيد كرد: بسياري از آثار نويسندگان و سينماگران ما به سرقت مي‌رود كه با حضور در كنوانسيون‌هاي كپي‌رايت مي‌توانيم آنها را به صورت قانوني پيگيري كنيم.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:8 ] [ محمد حاجی حسین ]

مینا شهنی:‎
بحث مهریه زنان مدت‌هاست که به یکی از بحث‌های روز تبدیل شده است.

هنوز فراموش نشده که گروهی تصمیم داشتند مهریه را براساس محل زندگی دختر تعیین کنند و گروه دیگری معتقد بودند که دفاتر اسناد رسمی مهریه‌های بالا را به ثبت نرسانند. حتی گفته شد که هر چه مهریه بالاتر باشد حق ثبت آن بیشتر و بیشتر می‌شود، همه‌ این تصمیم‌ها و بحث‌ها برای کنترل مهریه و با عنوان جلوگیری از بروز اختلاف در میان خانواده‌ها و زوج‌های جوان اعلام شد.

آخرین خبری که با موضوع مهریه در رسانه‌ها منتشر شده بیمه مهریه است که از سوی مرکز امور زنان و خانواده مطرح شده است. بخشی از جزئیات بیمه مهریه زنان از سوی مدیر سیاسی فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری اعلام شد. زهره‌سادات لاجوردی گفت: براساس این پیشنهاد، مرد با توجه به وسع و توان مالی خود از ابتدای ازدواج، مبالغی را به‌صورت تدریجی به‌عنوان بخشی از مهریه برای زن پس‌انداز می‌کند.

مهریه زنان بیمه می‌شود


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, ] [ 15:48 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
اگر روزی گذرتان به این زندان افتاد و از دیوارهای ضخیم و گیت‌هایی امنیتی آن گذشتید، متعجب نشوید چرا که این مکان هیچ شباهتی به زندان‌های دیگر ندارد. بازار، رستوران، آرایشگاه، محل بازی کودکان و حتی هتل از جمله اماکنی هستند که شما می‌توانید در محوطه این زندان بیابید!
 
 
گروه جهان- زندان جایی است که اغلب فرد را به لحاظ فیزیکی محدود کرده و از برخی آزادی‌های شخصی محروم می‌کند. درباره زندان و زندانی و عوامل بازدارنده یا غیربازدارنده آن، حرف و حدیث‌های بسیاری وجود دارد که در اینجا قصد نداریم به آن بپردازیم. نگاهی داشته‌ایم به فهرستی از عجیب‌ترین زندان‌های جهان، مکان‌هایی که گرچه نام زندان بر آن‌هاست اما با تصویر ذهنی اغلب ما از زندان تفاوت دارند.

 
زندان سن‌پدرو (بولیوی)؛ جایی که زندانی باید سلولش را بخرد :
به گزارش قانون، زندان سن‌پدرو، بزرگترین زندان لاپاز، پایتخت بولیوی، حدود یک‌هزار و 500 زندانی را در خود جای داده است. اگر روزی گذرتان به این زندان افتاد و از دیوارهای ضخیم و گیت‌هایی امنیتی آن گذشتید، متعجب نشوید چرا که این مکان هیچ شباهتی به زندان‌های دیگر ندارد. بازار، رستوران، آرایشگاه، محل بازی کودکان و حتی هتل از جمله اماکنی هستند که شما می‌توانید در محوطه این زندان بیابید! این زندان بیشتر شبیه محله‌های فقیرنشین اطراف شهر لاپاز است. نگهبان و ماموری وجود ندارد و هیچ سلول و میله فلزی دیده نمی‌شود. در این زندان همه چیز بهایی دارد و آزادی زندانی در محوطه داخلی این زندان به پولی بستگی دارد که برای آن می‌پردازد. زندانیان مجبور هستند که سلول‌های خود را بخرند و به همین خاطر بسیاری از زندانیان مجبور هستند که در داخل این زندان برای رفع نیازهای خود از جمله خریدن غذا و خوراکی کار کنند.
یکی از زندانیان سن‌پدرو می‌گوید: "اینجا اگر پول داشته باشی می‌توانی مانند یک پادشاه زندگی کنی. پول در اینجا برای شما راحتی می‌آورد. می‌توانید یکی از سلول‌های ویژه را داشته باشید که حمام و آشپزخانه و تلویزیونی کابلی خصوصی دارد. بیرون هم میزهای بیلیارد و آب‌میوه‌های تازه و غذاهای عالی. هزینه این سلول‌ها حدود 1000 تا 1500 دلار است.
در مناطق فقیرنشین این زندان اما زندانی‌ها مجبور هستند که سلول‌های کوچک را با یکدیگر تقسیم کنند.
 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, ] [ 21:1 ] [ محمد حاجی حسین ]

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی،به منظور تسهیل در ارایه خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی خواهند شد. در این راستا 4 دفتر خدمات الکترونیک قضایی از تاریخ 2 اردیبهشت 1391 به صورت آزمایشی شروع به فعالیت نموده اند. اولین خدمت قابل ارایه در این دفاتر، ارایه و پیگیری دادخواست می باشد. لازم به ذکر است در مرحله اول، تنها امکان ثبت و پیگیریدادخواست های مربوط به مجتمع قضایی عدالت تهران وجود خواهد داشت. شهروندان می توانند به جای مراجعه حضوری به مجتمع قضایی عدالت تهران، دادخواست خود را از طریق این درگاه ثبت نموده و با در دست داشتن کد رهگیری به یکی از 4 دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند. آدرس و مشخصات تماس این 4 دفتر در ادامه آمده است:

دفتر خدمات قضایی مجتمع عدالت
شماره تماس: 22727481
آدرس: تهران - ميدان تجريش-خيابان فناخسرو(ثبت سابق)-پلاك 73

دفتر اسناد رسمی 727 تهران
نام و نام خانوادگی سردفتر: سید فرید الدین محمدی
شماره تماس: 88975739 - 88973096
آدرس: تهران - میدان فاطمی ، میدان گلها اول خ کاج شمالی پ113ط 3 واحد چهارم

دفتر اسناد رسمی 1320 تهران
نام و نام خانوادگی سردفتر: حسن روحانی نیا
شماره تماس: 66568144 - 66592263
تهران - کارگر جنوبی - خیابان کارگر جنوبی-نرسیده به میدان پاستور-پلاک724-واحد2

دفتر اسناد رسمی 287 تهران
نام و نام خانوادگی سردفتر: محمدرضا دشتی اردکانی
شماره تماس: 77861413 - 77718237
تهران - تهران - تهرانپارس - خیابان شهید باقری- نبش خیابان 198 غربی- پلاک 138- طبقه اول

 

منبع:adliran.ir

[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, ] [ 16:58 ] [ محمد حاجی حسین ]

ثبت و پیگیری دادخواست الکترونیک، از امروز (دوم اردیبهشت ماه1391) از طریق این درگاه،امکان پذیر می باشد. بدین منظور شهروندان می توانند با مراجعه به درگاه جدید خدمات الکترونیک قضایی (Adliran.ir) و انتخاب گزینه ثبت و پیگیری دادخواست، نسبت به ثبت اولیه دادخواست خود اقدام نموده و کد رهگیری دریافت نمایند. در ادامه شهروندان می بایست برای ارسال نهایی دادخواست خود به مرجع قضایی مربوط،به یکی ازدفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مراجعه نموده و این کد رهگیری راارایه نمایند. دفتر خدمات الکترونیک قضایی پس از احراز هویت و کنترل دادخواست و تصدیق مدارک، هزینه دادرسی را وصول نموده و دادخواست را به همراه منضمات آن، به مرجع قضایی مربوط (در این مرحلهفقط مجتمع قضایی عدالت تهران) ارسال می نماید. همچنین شهروندان می توانند با کد رهگیری ارایه شده، آخرین وضعیت دادخواست خود را از طریق این درگاه و یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی پیگیری نمایند. لازم به ذکر است در مرحله اول،تنها امکان ثبت و پیگیری دادخواست های مربوط به مجتمع قضایی عدالت تهران وجود خواهد داشت.

 

منبع:Adliran.ir

[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, ] [ 16:56 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مطابق قانون جدید خدمت وظیفه عمومی، همه فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثران از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

"سرهنگ مسن‌آبادی" معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به تغییرات قابل ملاحظه در باب معافیت فرزندان ایثارگران در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی گفت: در این قانون همه فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثران از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

وی افزود: به ازای هر 24 ماه آزادگی، 25 درصد جانبازی و سی ماه سابقه حضور در جبهه هر یک از والدین نیز، یکی از فرزندان ذکور آنان معاف می‌شود و در مورد معافیت کسانی که مدت حضور در جبهه یا مدت آزادگی و اسارت آنان به تنهایی در حد معافیت یک فرزند ذکور نیست، بايد تجميع درصد جانبازی، مدت حضور در جبهه و مدت اسارت والدين آنان به عدد 30 برسد.

مسن‌آبادی گفت: در این قانون به ازای هر شهید یا جاویدالاثرفاقد فرزند ذكور یک برادر وی می‌تواند از خدمت دوره ضرورت معاف شود و همچنین از آزادگان با حداقل 25 ماه اسارت یا جانبازان با حداقل 25 درصد جانبازی که فاقد فرزند پسر هستند، نیز می‌توانند یک برادر خود را از انجام خدمت دوره ضرورت معاف کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک فرزندخوانده قانونی ذکور جانبازانی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگان صاحب فرزند نمی‌شوند، از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.(ايسنا)

 
[ یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, ] [ 16:1 ] [ محمد حاجی حسین ]

در چه صورتی استفاده از vpn جرم نیست

 


مدیر دفتر مطالعات فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس در مورد مصادیق استفاده از ابزارهایی مانند VPN در قانون جرایم رایانه ای تاکید کرد، VPN غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه ای هیچ ماده ای مبنی بر اینکه پروتکل VPN غیرقانونی است وجود ندارد
اینترنت

رضا باقری اصل در گفتگو با این خبرگزاری در تشریح مصادیق جرایم رایانه ای برای برخورد با ابزارهایی همچون VPN در اینترنت و نیز قوانین حقوقی مترتب بر ارتباطات الکترونیکی همچون ایمیل با اشاره به اینکه نظام حقوقی که مترتب بر پست های الکترونیکی است، نظام حقوقی کاملی نبوده اظهار داشت:" ما قانون حریم خصوصی در فضای سایبر و حمایت از داده ها نداریم و به دلیل نبود این قانون درخواست تبادل اطلاعات با اشکالاتی مواجه است که ممکن است این حریم خصوصی را نقض کند."

مجازات حبس برای دسترسی غیرمجاز به سامانه ایمیل

مدیر دفتر مطالعات فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه در قانون جرایم رایانه ای موادی برای همین منظور ترتیب داده شده است، ادامه داد: "براساس ماده یک قانون جرایم رایانه ای هرکس به طور غیرمجاز به داده های رایانه ای به واسطه تدابیر امنیتی دسترسی یابد به حبس محکوم می شود که سامانه ایمیل هم مشمول آن خواهد بود."

شنود محتوای ایمیل مصداق شنود مکالمات تلفنی است

باقری اصل با تاکید براینکه براساس ماده 48 قانون جرایم رایانه ای شنود محتوای در حال ارتباطات غیرعمومی در سیستم های رایانه ای و مخابراتی مطابق مقررات شنود مکالمات تلفنی خواهد بود به مهر گفت: "در این زمینه در حقیقت قاضی شنود باید دستور دسترسی را بدهد؛ تبصره ذیل این ماده هم می گوید که دسترسی به محتوای ارتباطات غیرعمومی ذخیره شده نظیر پست الکترونیکی و پیامک در حکم شنود و مستلزم رعایت مقررات مربوطه است."

 VPN غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه‌ی هیچ ماده ای مبنی بر اینکه پروتکل VPN غیرقانونی است وجود ندارد

 


ادامه مطلب
[ جمعه 9 تير 1391برچسب:, ] [ 17:28 ] [ محمد حاجی حسین ]
امنیت تفرجگاه‌های شبانه تامین می‌شود

 

همشهری آنلاین:
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تقویت نیروهای حاضر در طرح سالم سازی دریا گفت: امنیت شبانه تفرجگاه‌ها توسط پلیس تامین می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم ظهر روز چهارشنبه در حاشیه همایش هیئت رئیسه بازنشستگان نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 25 خرداد همزمان با تعطیلی مدارس طرح تابستانه پلیس برای امنیت راهها، تسهیل ترافیک، امنیت تفرجگاهها و شهرهای مسافرتی آغاز شد. در طرح تابستانه واحدهای پلیس افزایش یافته و زمان شیفت آنها نیز به منظور تامین امنیت شبانگاهی هموطنان تا پاسی از شب افزایش یافت بنابراین نباید مشکلی در امنیت افرادی که شبها برای تفریح در تفرجگاهها حاضر می شوند، بوجود آید.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص واگذاری اسپری اشک آور به خبرنگاران افزود: این موضوع را نمی توان به صورت فرضی انجام داد و وزارت ارشاد نیز همانند سایر اتحادیه‌ها می تواند با پلیس پیشگیری مذاکره و براساس ضوابط مشخص تجهیزات دفاع شخصی را دریافت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوالی در مورد اجرای طرح سالم سازی دریا در فصل تابستان گفت: وضعیت سواحل کشور سال به سال روبه بهبود است و در مناطقی که دارای نجات غریق نبود و مشکلاتی بوجود می آمد به مناطق طرح سالم سازی دریا افزوده شده اند و افراد می توانند در این مناطق کمپ و چادر بزنند چراکه این مناطق دارای حداقل امکانات است و تامین امنیت اخلاقی این مناطق نیز میسر است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، نیروهای حاضر در طرح سالم سازی دریا در دو استان گلستان و مازندران تقویت شدند و نیروهای کمکی به این مناطق اضافه شد تا بتوانیم نسبت به گذشته وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده قرارگاه دفاع سایبری کشور گفت: در سازمان پدافند غیرعامل کشور از سال گذشته قرارگاه دفاع سایبری راه اندازی شده و در حال حاضر استراتژی راهبردی دفاع سایبری را در دستور کار داریم.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و فرمانده قرارگاه دفاع سایبری طی مصاحبه ای در برنامه نگاه روز رادیو ایران به سوالاتی پیرامون سایبر و جنگ سایبری پاسخ داد که قسمتی از مصاحبه به شرح ذیل است:

درباره جنگ سایبری توضیح بدهید و بگویید چه تفاوتی با جنگ نرم دارد؟

از ابتدای سال 1992 شاهد تحول اساسی در جنگ ها بودیم و جنگ ها به سمت تهدیدات نرم جریان پیدا کرد، از سال 2003 تا 2012 شاهد حوزه های جدیدی هستیم که بر اساس فناوری های نوین بنا شده اندکه تهدیدات شامل سه حوزه هستند: تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم.

در جنگ سخت، از سلاح و سخت افزار استفاده می شود، در جنگ نیمه سخت شاهد ترکیبی از کارهای اطلاعاتی وعملیات روانی به همراه کاربرد تسلیحات هستیم. در جنگ نرم کاربرد عملیات روانی، جهت دهی افکار عمومی، تخریب زیر ساخت ها بدون استفاده یا حداقل استفاده از تسلیحات و با استفاده از مولفه های فرهنگی ،اقتصادی و غیره است.جنگ سایبری جزء جنگ های نرم محسوب  می شود زیرا در آن از سلاح استفاده نمی شود.


ادامه مطلب
[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:47 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز با اجراي طرح بازديد از چايخانه هاي سنتي 63 واحد صنفي متخلف را پلمپ و براي 82 واحد نيز اخطاريه پلمپ صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان البرز گفت: متاسفانه برخي از چايخانه هاي سنتي سطح شهرستان کرج که عمدتا بدون مجوز نيز مي باشند پاتوقي شده است براي افراد لاابالي و اراذل و اوباش که به راحتي در اين چايخانه ها انواع تخلفات را انجام مي دهند.

وي افزود: برخي از چايخانه هاي سنتي به خاطر تردد افراد معتاد و ارذل و اوباش در آنها با به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان به يک تهديد و معضل اجتماعي تبديل شده اند.

سرهنگ حبيب الله صادقي اضافه كرد: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و ساماندهي چايخانه هاي سطح شهرستان کرج، طرح برخورد با چايخانه هايي که فاقد مجوز فعاليت هستند و يا اينکه با داشتن مجوز فعاليت در آنها انواع تخلف صورت مي گيرد اجرايي شد.

سرپرست پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان البرز اظهارداشت: با اجراي اين طرح، تعداد 229 چايخانه در سطح شهرستان کرج مورد بازديد قرار گرفت و از اين تعداد 63 چايخانه متخلف پلمپ و به 82 چايخانه اخطاريه پلمپ صادر شد.

 
[ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:49 ] [ محمد حاجی حسین ]
نمايندگان هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي ديروز با اين عکس يادگاري به چهارسال فعاليت خود پايان دادند تا از روز يکشنبه آينده شاهد شکل گيري مجلس جديدي باشيم.
[ پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

كدخدايي: تشخيص مغايرت مصوبات با قانون اساسي، فقط برعهده شوراي نگهبان است
 
 
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به ابلاغ قانون نظارت بر رفتار نمايندگان از سوي رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي و نامه رئيس‌جمهور مبني بر وارد بودن برخي ايرادات قانوني به اين مصوبه گفت: تشخيص اين كه مصوبات مجلس مغاير قانون است يا خير، فقط و فقط با شوراي نگهبان است.

عباسعلي كدخدايي ديروز در نشست خبري خود با نمايندگان رسانه‌ها با اشاره به اظهارنظر غلامحسين الهام سخنگوي سابق دولت و عضو سابق شوراي نگهبان درباره اين مصوبه اظهار كرد: تشخيص اين امر با شوراي نگهبان است، البته دوستان مي‌توانند اظهارنظر كنند، اما وظيفه قانوني ندارند. شوراي نگهبان ممكن است با توجه به اصلاحات در مواد ديگر، ايرادات مشابه در باقي مواد را رفع شده بداند.

وي افزود: گاهي شده است كه ايراد شوراي نگهبان به ايراد مبنايي در ماده قبلي بازمي‌گردد كه اگر آن اصلاح شود، ايراد مدنظر نيز اصلاح مي‌شود، بنابراين تشخيص با شوراي نگهبان است و فرد ديگري نمي‌تواند دخالت كند. چند روز قبل و پس از آن كه رئيس مجلس شوراي اسلامي قانون نظارت بر رفتار نمايندگان را ابلاغ كرد، رئيس‌جمهور در نامه‌اي به آيت‌الله شاهرودي، رئيس هيات حل اختلاف قوا، اين قانون را مغاير قانون اساسي دانست و از اين هيات خواست تا موضوع را بررسي كند.

غلامحسين الهام نيز در يادداشتي، مطالب عنوان شده از سوي رئيس‌جمهور در نامه به آيت‌الله شاهرودي را همان ايرادهايي خواند كه شوراي نگهبان به اين قانون گرفته است. الهام با اشاره به اين كه اين قانون پس از رفع ايرادات شوراي نگهبان در مجلس، مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته است، گفته بود كه مجلس تنها برخي از ايرادات را برطرف كرده، اما برخي از ايرادات همچنان پابرجاست و ممكن است در تاييد آن از سوي شوراي نگهبان، اشتباهي رخ داده باشد.

رئيس مجلس، مصوبه‌اي را لغو نمي‌‌كند

كدخدايي درباره امكان لغو مصوبات دولت توسط رئيس مجلس نيز گفت: طبق اصل 138 قانون اساسي مصوباتي كه مغاير قانون باشد از سوي رئيس مجلس به دولت بازگشت داده مي‌شود تا اصلاح شود و رعايت اين نظر رئيس مجلس براي دولت الزامي است، اما رئيس مجلس نمي‌تواند مصوبه را لغو كند بلكه آن را مغاير با قانون اعلام مي‌كند. آثار مغايرت طبق قانون لغو مصوبه تلقي مي‌شود.

سخنگوي شوراي نگهبان همچنين گفت: صحت انتخابات مرحله دوم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تا پايان هفته جاري اعلام خواهد شد.

كدخدايي در مورد ارزيابي شوراي نگهبان از برگزاري انتخابات رايانه‌اي گفت: تجربه خوبي كسب كرده‌ايم؛ اگر وزارت كشور آمادگي داشته باشد، انتخابات رياست‌جمهوري را تمام رايانه‌اي برگزار مي‌كنيم. كدخدايي با اشاره به برخي انتقادات دولت از شوراي نگهبان، اين انتقادات را «شوراي نگهبان‌ نوازي» خواند و گفت: تعداد افرادي كه تخصصي ندارند و دوست دارند در امور ديگران دخالت كنند زياد شده است. وي افزود: بايد فكري به حال اين افراد كرد تا هر كسي در حوزه تخصصي خود اظهارنظر كند.

سخنگوي شوراي نگهبان ديروز اعلام كرد، تبصره 2 ماده 197 درخصوص نحوه سوال از رئيس‌جمهور از سوي شوراي نگهبان مغاير قانون اساسي شناخته شده است.

 

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:9 ] [ محمد حاجی حسین ]

قانون حريف قليان نمي‌شود
 
 
سرطان ريه در حالي جزو 10 سرطان اول كشور است كه ۹۰ درصد آن به مصرف دخانيات مربوط مي‌شود،با اين حال در ايران هر چند قانون جامع كنترل مصرف مواد دخاني تصويب شده و به مرحله اجرا رسيده است، اما هيچ قانوني حريف قليان نمي‌شود.

از اواسط دهه 70 در كشور ما كميته‌اي به نام كميته كشوري كنترل دخانيات تشكيل شد. همان سال‌ها (1377) بود كه سازمان جهاني بهداشت به تدوين كنوانسيون جهاني كنترل دخانيات اقدام كرد و ايران نيز سال 1384 به كنوانسيون جهاني دخانيات پيوست.

بعد از پيوستن ايران به اين كنوانسيون جهاني، قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات سال 85 در مجلس به تصويب رسيد و آيين‌نامه اجرايي اين قانون نيز سال 86 ابلاغ شد. از همان سال، ستاد اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات در كشور ما تشكيل شد و كميته كشوري كنترل دخانيــــات به همين ستاد پيوست.

تمام تاريخچه كنترل دخانيات در كشور ما به همين چند جمله ختم مي‌شود، اما نتيجه اين بوده كه جمعيت سيگاري‌هاي ايران حدودا 15 درصد جمعيت كشور است و چندان رشدي در اين سال‌ها نداشته است. هر چند با ترفند‌هاي جديد شركت‌هاي دخاني، جمعيت زنان و جوانان بيشتر نشانه گرفته شده‌اند.

اين تاريخچه نشان مي‌دهد تا قبل از دهه 70 هيچ تلاشي براي كنترل مصرف دخانيات در ايران وجود نداشته و به همين دليل است كه دكتر رشيد رمضاني، رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت با انتقاد از منفعل بودن برنامه‌هاي كنترل مصرف دخانيات در دهه 60 و سال‌هاي پيش از آن به «جام‌جم» مي‌گويد: قرار گرفتن سرطان ريه در فهرست 10 سرطان اول كشور نشان مي‌دهد، جمعيتي كه در آن سال‌ها نسبت به مصرف دخانيات حساسيتي نداشتند حالا با ابتلا به سرطان ريه به پزشكان مراجعه مي‌كنند.

بر اين اساس كنار هم گذاشتن عواملي مانند ارتباط مستقيم افزايش سن با افزايش احتمال ابتلا به سرطان و اين موضوع كه دخانيات 90 درصد با ابتلا به سرطان ريه ارتباط دارد، به گفته رئيس اداره سرطان مي‌رسيم كه قرار گرفتن سرطان ريه در فهرست سرطان‌هاي شايع كشور به نبود قانون و برنامه براي كنترل مصرف دخانيات در كشور تا پيش از سال‌هاي مياني دهه 70 برمي‌گردد.

اما حالا و با اجرايي شدن قانون جامع كنترل دخانيات كه اتفاقا آهسته و پيوسته در حال پيشروي است، نمي‌توان به خارج شدن سرطان ريه از رتبه نهم فهرست 10 سرطان شايع كشور اميدي داشت، چرا كه مصرف قليان بدون هيچ قانون بازدارنده‌اي در حال رشد است و در ميان تمام مواد دخاني، قليان در بروز بيماري‌هاي تنفسي نقش بسزايي دارد.

رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به اين موضوع كه علاوه بر سرطان ريه مصرف دخانيات با 11 سرطان مانند سرطان‌هاي معده، خون، روده بزرگ و دهان ارتباط دارد، ادامه مي‌دهد: ما نبايد با سيگار مبارزه كنيم اما در مورد مصرف قليان اقدامي نكنيم، ناگفته نماند كه جمعيت كنوني مصرف‌كننده قليان بدانند كه تا 2 دهه ديگر با ابتلا به سرطان ريه به پزشكان مراجعه خواهند كرد.

10 سرطان اول كشور به ترتيب سرطان‌هاي پوست، سينه، معده، روده، مثانه، خون، مـري، پروستات، ريه و مغز است كه بيش از نيمي از آنها با مصرف دخانيات ارتباط مستقيم دارد.

 

 

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:59 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

آغاز توزیع کارت کنکور ارشد سال 91 دانشگاه آزاد از فردا/ رقابت 622 هزار نفر از پنجشنبه

 

 

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه از فردا یکشنبه 17 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: آزمون طی روزهای 21، 22 و 23 اردیبهشت ماه برگزار می شود.عبدالله سجادی جاغرق در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به زمان توزیع کارت ورود جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 91 اظهار داشت: توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از ساعت 11 صبح فردا یکشنبه 17 اردیبهشت ماه در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org آغاز می شود.

وی با بیان اینکه فرایند توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ارشد دانشگاه آزاد تا نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون ادامه دارد، گفت: داوطلبان این آزمون می توانند در مهلت مقرر با ارائه اطلاعات ثبت نام از جمله شماره پرونده و کد رهگیری کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 91 این دانشگاه گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه 21 ، 22 و 23 اردیبهشت ماه سال جاری طی 6 نوبت در سراسر کشور برگزار می شود.

سجادی با اشاره به نحوه نقص کارت آزمون کارشناسی ارشد اظهار داشت: اگر داوطلبان این آزمون در مندرجات کارت ورود به جلسه خود در زمینه اطلاعات بعدی نقص مشاهده کردند می توانند در روز پنجشنبه که اطلاعیه آن در سایتwww.pubr-azmoon.com منتشر می شود به مراکز رفع نقص مراجعه و نسبت به رفع نقص موجود اقدام کنند.

وی با اشاره به رشد 25 درصدی تعداد شرکت کنندگان در سال جاری در این آزمون خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد در مجموع 622 هزار و 939 نفر در آزمون امسال شرکت کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد نوبت صبح رأس از ساعت 8 صبح و آزمون نوبت عصر در ساعت 16 آغاز می شود و لازم است داوطلبان یک ساعت قبل از آزمون در جلسه حاضر باشند.

وی گفت: در آزمون سال های گذشته حدود 400 دفترچه سوال طراحی می شد و در واقع برای هر فرد با گرایش خاص دفترچه تولید می شد که این تنوع برای داوطلبان مشکل ایجاد می کرد و فرایند تولید دفترچه را با سختی مواجه کرده بود که ما با دعوت از کارشناسان دفترچه ها را تجمیع کردیم و امسال به جای 400 دفترچه 130 دفترچه سوال توزیع خواهد شد.

به گفته سجادی در آزمون کارشناسی ارشد سوالات به صورت تستی و چهار گزینه ای خواهد بود و تنها در تعداد محدودی از رشته های تحصیلی سوالات به صورت تستی – تشریحی و تشریحی کامل است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش 31 درصدی تعداد رشته محل های آزمون کارشناسی ارشد سال 91 خبر داد و گفت: در آزمون امسال 504 رشته محل افزوده شده است و در مجموع 2 هزار و 155 رشته محل در آزمون کارشناسی ارشد امسال وجود دارد.

وی تأکید کرد: همچنین در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری 339 رشته وجود دارد که در مقایسه با سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

 

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 12:41 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سرهنگ علي باسلوسي، از دستگيري يک سارق خودرو با شليک گلوله پليس در بزرگراه باکري خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از سايت پليس، اين مقام انتظامي گفت: مدتي پيش دستگيري يک سارق خودروي سابقه دار در دستور کار ماموران اين يگان قرار مي گيرد و ماموران تجسس کلانتري براي شناسايي متهم اقدامات خود را آغاز مي کنند تا اينکه کار به نتيجه رسيده و موفق مي شوند اين متهم را که يکي از سارقان سابقه دار خودرو بود، شناسايي کنند.

وي افزود:در چندي مرحله اين فرد تحت تعقيب قرار مي گيرد و محل اختفاي وي شناسايي مي شود اما هر بار که ماموران براي دستگيري وي اقدام مي کنند اين فرد موفق مي شود پيش از اعزام ماموران محل اختفاي خود را عوض کند تا اينکه شب گذشته در يک قرار ملاقات صوري اين متهم پس از تعقيب و گريزي کوتاه و شليک اولين گلوله تسليم و براي بازجويي به کلانتري منتقل شد.

سرهنگ باسلوسي اظهار داشت: متهم که "علي" معروف به "کوکي" بود، بازداشت، خودروي مسروقه همراهش به پارکينگ کلانتري منتقل شد و خود متهم توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شد که پس از مداوا براي بازجويي به کلانتري منتقل و در تحقيقات انجام شده به جرايم خود مبني بر سرقت خودرو اعتراف کرد.

براي تحقيقات در مورد سرقت هاي احتمالي ديگر، متهم به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شد.

 
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:25 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران از کاهش بلوتوث هاي غير اخلاقي در مترو خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، علي محمد قلي ها با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي مترو، گفت: با برنامه ريزي هاي فرهنگي، جايگزيني بلوتوث هاي مفيد و... به شدت شاهد کاهش تبادل بلوتوث هاي غير اخلاقي در مترو هستيم.

وي با بيان اين که در ايستگاه هاي مترو مکان هايي با عنوان «با من در ميان بگذار» پيش بيني کرده ايم، گفت: اين طرح در گذشته نيز در مترو تهران اجرا شده بود و در ايام خاص روحانيون و کارشناسان مذهبي در ايستگاه هاي مترو به سوالات شهروندان پاسخ مي دادند اما در طرح جديد تنوع کارشناسان بيشتر است و بر اساس ايام مختلف کارشناسان مرتبط به اين غرفه‌ها مي آيند.

مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران افزود: در هفته سلامت، پزشکان براي پاسخ به پرسش هاي پزشکي، در ايام مذهبي مانند ماه رمضان روحانيون و روانشناسان و مشاوران خانواده نيز در اين غرفه ها به مشکلات و پرسش هاي مسافران مترو پاسخ مي دهند.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: رييس كلانتري 129 جامي از دستگيري مامور قلابي که با تهيه بيسيم و جعل کارت خود را مامور يكي از ارگان هاي دولتي معرفي مي كرد، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ ايرج بهادري گفت: چندي پيش ماموران اين كلانتري از طريق تماس تعدادي از شهروندان تهراني با مرکز فوريتهاي پليسي 110تهران بزرگ در جريان حضور مرد جواني که ضمن معرفي خود به عنوان مامور قصد اخاذي از مردم را در مركز تهران داشت قرار گرفته و به سرعت وارد عمل شدند.

وي افزود: با وصول اين خبر ماموران کلانتري به سرعت به محل اعزام شدند و به بررسي موضوع پرداختند.

رييس كلانتري 129 جامي  اضافه كرد: تحقيقات پليسي حکايت از آن داشت که متهم با جعل کارت شناسايي و با استفاده از آلات و ادوات پليسي نظير بيسيم، دستبند قصد اخاذي از شهروندان را دارد.

سرهنگ بهادري با اشاره به اجراي طرح مهار در منطقه، اظهار داشت:متهم طي يک عمليات پليسي به سرعت دستگير و براي تحقيقات بيشتر به کلانتري منتقل شد.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:40 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ اعضاي باند سارقان مسلحي را كه قصد داشتند با سرقت يك دستگاه خودرو، دست به ديگر سرقت‌هاي مسلحانه بزنند، دستگير كردند.

به گزارش «جام‌جم»، در روز‌هاي پاياني سال گذشته فردي با حضور در كلانتري 171 طي شكايتي اعلام كرد خودروي پرايد او توسط سه سارق مسلح به سلاح سرد و سلاح كمري سرقت شده است.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور رييس دادگاه شهرآفتاب در ضلع غربي حرم امام خميني (ره)، پرونده براي رسيدگي و تحقيقات تخصصي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از مراجعه به پايگاه نهم آگاهي به كارآگاهان گفت: در ميدان آزادي، سه جوان با كرايه دربست خودرو به مقصد شهرك «مرتضي‌گرد» سوار خودرو شدند. در ادامه مسير اين سه جوان در حالي كه يكي از آنها در صندلي جلو و دو نفر ديگر در صندلي عقب ماشين نشسته بودند، با تهديد چاقو و سلاح، خودرويم را در كنار اتوبان متوقف و مرا از خودرو پياده و آن را سرقت كرده و متواري شدند.

با اطلاعات به‌دست آمده از مالباخته، مشخصات خودروي سرقتي همراه مشخصات ظاهري سه سارق مسلح در سيستم جامع پليس ثبت و دستور توقيف خودرو و دستگيري سرنشينان آن نيز صادر شد.

پس از اعلام سرقت دو روز گذشته ماموران گشت كلانتري 11 مركزي شهريار هنگام گشتزني در شهرك «وائين» به سه سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد سفيد مشكوك شدند كه با بررسي اوليه اطلاع يافتند خودرو داراي سابقه سرقت است.

در اين هنگام ماموران با اقدام سريع و در حالي كه سه سرنشين خودرو متوجه حضور آنها نشده بودند، هر سه نفرشان را دستگير و در بازرسي از آنها چند قبضه سلاح سرد و يك قبضه سلاح كمري كشف كردند.

با انتقال متهمان به پايگاه نهم، مالباخته نيز با حضور در اين پايگاه، هر سه متهم را شناسايي كرده و نقش هر يك از متهمان را در زمان ارتكاب سرقت توضيح داد.

با توجه به شناسايي متهمان از سوي مالباخته و كشف سلاح كمري، هر سه متهم به اسامي كامران 31 ساله، ايمان 23 ساله و شهريار 36 ساله به سرقت مسلحانه پرايد اعتراف كردند.

آنها در اظهاراتشان گفتند پس از سرقت پرايد براي شناسايي ديگر محل‌هاي سرقت به منطقه حصارك كرج رفته تا از تعدادي از اماكن تجاري و مسكوني در منطقه، مسلحانه سرقت كنند كه قبل از هرگونه اقدام دستگير شدند.

كارآگاهان پايگاه نهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده به بررسي سوابق متهمان پرداخته و اطلاع يافتند دو متهم پرونده به اسامي ايمان و شهريار، از مجرمان سابقه‌دار بوده كه پيش از اين به اتهام حمل موادمخدر، سرقت و حمل سلاح گرم دستگير و روانه زندان شده بودند.

ايمان و شهريار كه پسردايي و پسرعمه هستند، در اعترافات خود گفتند: پس از تصميم به سرقت مسلحانه موضوع را با يكي از دوستان خود به نام كامران (متهم سوم پرونده) در ميان گذاشتيم و قرار شد پس از تهيه سلاح، سرقت‌هاي خود را آغاز كنيم. براي خريد سلاح، دو نفري به يكي از شهرهاي مرزي غرب كشور رفتيم و پس از خريد يك قبضه سلاح كمري به تهران برگشتيم. پس از رسيدن به ميدان آزادي، با كامران تماس گرفتيم و او نيز به ما پيوست و تصميم گرفتيم اولين سرقت را همان شب انجام دهيم؛ به اين ترتيب كه به عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودروي پرايد شده و پس از تهديد راننده با چاقو و سلاح، خودرو را سرقت و به سمت حصارك حركت كرديم.

متهمان افزودند: قصد داشتيم همان شب از چند مغازه سرقت كنيم كه با مشاهده گشت پليس و بسته بودن مغازه‌ها، تصميم گرفتيم ابتدا اين محل‌ها را شناسايي و سپس سرقت كنيم كه ناكام مانده و دستگير شديم.

سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين رابطه گفت: با دستگيري هر سه متهم و اعتراف صريح به زورگيري مسلحانه و داشتن طرح و نقشه براي ارتكاب ديگر جرايم و سرقت‌ها، دستور بازداشت هر سه متهم از سوي مقام قضايي صادر شده و متهمان براي تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.محمديان از شهرونداني كه به اين شيوه توسط سرنشنيان يك دستگاه پرايد سفيد مورد زورگيري يا تهديد با سلاح گرم قرار گرفته‌اند، خواست براي شناسايي متهمان به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در شهرري، خيابان آستانه مراجعه كنند.

 
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:39 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: ماموران پليس فتا دو متهم را كه به صورت اينترنتي از حساب مشتريان پول برداشت مي‌كردند، بازداشت و در ادامه يك كلاهبردار اينترنتي و عامل انتشار تصاوير خصوصي دختران را نيز دستگير كردند.

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ‌ الله‌وردي، رئيس پليس فتاي خراسان شمالي در ارتباط با پرونده سرقت از حساب مشتري بانك گفت: در پي شكايت فردي مبني بر برداشت اينترنتي 200 ميليون ريال از حسابش، ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند.

نتايج تحقيقات نشان داد مبلغ برداشت شده به حساب‌هاي ديگر واريز شده و سارق يا سارقان با  پول شاكي وكارت جعلي بانك از 2 طلا فروشي طلا خريده‌اند.

در تحقيق از شعبه بانك نيز معلوم شد  تمامي مدارك مربوط به افتتاح حساب از بانك به سرقت رفته كه با توجه به اين موضوع ماموران متوجه شدند اين سرقت با همكاري فردي از درون شعبه رخ داده است.

همچنين مشخص شد يكي از متهمان از طريق يكي از كافي‌نت‌هاي سطح شهر اقدام به برداشت موجودي از حساب شاكي كرده است. سرانجام ماموران در تحقيقات نهايي به 2 نفر از پرسنل بانك  ظنين شده و در بررسي سيستم‌هاي آنان متوجه شدند پيش از سرقت هر 2 نفر چند بار حساب شاكي را بررسي كرده‌اند.

با مشخص شدن اين موضوع بلافاصله 2 مظنون دستگير شده و به برداشت غيرقانوني از حساب مشتري بانك اعتراف كردند.

دستگيري عامل انتشار تصاوير خصوصي افراد

گزارش ديگري در اين ارتباط حاكي است، به دنبال شكايت فردي مبني بر انتشار تصاوير خصوصي‌اش در يكي از سايت‌هاي اجتماعي و ايجاد مزاحمت و هتك حرمت، ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند و با شناسايي شماره‌هاي تماس فرد ايجادكننده صفحه اينترنتي، وي را دستگير كردند. متهم پس از مواجهه با دلايل پليسي به جرم خود اعتراف كرد.

دستگيري كلاهبردار اينترنتي

سرهنگ زارع‌پور، رييس پليس فتاي استان يزد نيز در ارتباط با دستگيري يك كلاهبردار اينترنتي گفت: با شكايت يكي از فروشندگان تجهيزات رايانه‌اي مبني بر اين‌كه شخصي ناشناس يك دستگاه لپ‌تاپ از فروشگاه وي خريده و مبلغ 8 ميليون ريال پول آن را به صورت اينترنتي به حسابش واريز كرده كه در ادامه مشخص شده اين واريز، برداشت غيرمجاز از حساب فرد ديگري بوده و با شكايت صاحب حساب، حساب بانكي فروشنده مسدود شده است، موضوع براي شناسايي متهم در دستور كار قرار گرفت.

كارشناسان پليس فتا با تحقيقات و بررسي فني و تخصصي متهم را شناسايي كردند و مشخص شد وي با طراحي سايتي اقدام به فروش اينترنتي كرده و با قراردادن صفحات مشابه‌سازي شده (فيشينگ) رمزهاي عابر بانك خريداران را سرقت مي‌كند. همچنين با استفاده از نرم‌افزارهاي تخصصي به اطلاعات مشتركين يكي از شركت‌هاي ارائه كننده خدمات اينترنتي در استان دسترسي پيدا كرده و اقدام به استفاده غيرمجاز از اشتراك آنان كرده است.

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مرد آمريكايي كه همراه همدستانش به اتهام قتل زني دستگير شده بود، در بازجويي اعتراف كرد از طريق شبكه اجتماعي فيسبوك با اين زن آشنا شده است.

به گفته پليس محلي ايالات اوهايو، متيو 25 ساله همراه 4 نفر ديگر ماه گذشته ميلادي، زن 21 ساله‌اي را خفه و سپس  جسدش را مثله كرده بودند.

متيو در بازجويي گفت: پس از جدا شدن از نامزد سابقم دچار افسردگي شده بودم و نياز به فردي داشتم تا مرا درك كند. وقتي در شبكه اجتماعي فيسبوك با اين زن آشنا شدم، به من كمك كرد تا آرامش پيدا كنم. اما كم‌كم رابطه بين ما پرتنش شد و مرتب با يكديگر مشاجره داشتيم.

او همچنين اعتراف كرد كه چند روز پيش از ارتكاب اين قتل با همدستانش آشنا شده و پس از ادامه ارتباط با آنان، اين 4 نفر را متقاعد ساخته تا در اين قتل به او كمك كنند.

به گزارش آسوشتيدپرس، به گفته پليس محلي اوهايو نمي‌توان به اظهارات متهم اعتماد كرد و تحقيقات بيشتر ادامه دارد. (ايسنا)

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:33 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دزد سابقه‌داري كه موفق به فرار از خانه‌اي مجهز به سيستم در ضد سرقت نشده و ناچار سه روز در آنجا محبوس شده بود، براي رهايي از اين وضعيت از پليس كمك خواست.

به گزارش «جام‌جم»، شامگاه 13 فروردين مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و با معرفي خود به عنوان يك سارق، از ماموران خواست او را كه سه روز است در خانه‌اي در خيابان نفت شمالي محبوس شده است، نجات دهند.

ماموران انتظامي درپي اين تماس به محل حادثه اعزام و متوجه شدند پنجره طبقه هفتم مجتمع مسكوني نيمه‌باز است ، اما وقتي زنگ خانه را به صدا‌در‌آوردند، كسي در را باز نكرد. در اين هنگام ماموران با توجه به باز بودن پنجره خانه ، اطمينان يافتند سارق همچنان در خانه است كه با هماهنگي قضايي وارد آپارتمان شدند.

دستگيري سارق بي‌هوش

ماموران پس از ورود به آپارتمان به جستجوي سارق پرداختند و متهم را در حالي كه از فرط گرسنگي بي‌هوش در اتاق خواب افتاده بود، پيدا كردند.

اين در‌حالي بود كه از وسايل همراه متهم مقاديري طلاي مسروقه كه از گاوصندوق دزديده بود و نيز مقداري اموال كه درون گوني ريخته و زير تخت پنهان كرده بود، كشف و ضبط شد.

به اين ترتيب، متهم دستگير و براي ادامه تحقيقات به مركز پليس منتقل شد.

متهم سابقه دار بود

متهم ميانسال پس از به هوش آمدن در مركز پليس با معرفي خود به عنوان قاسم (معروف به كچل) گفت: در زمينه سرقت طلا و لوازم منازل فعاليت و تبحر دارم و تاكنون به اتهام سرقت‌هاي سريالي از منازل دستگير و هفت سال زنداني شده‌ام.

وي با بيان اين‌كه چندي پيش درپي آزادي از زندان، سرقت‌هايش را از سر گرفته است، به تشريح ماجراي دزدي خود از آپارتمان طبقه هفتم حوالي بلوار ميرداماد پرداخت و گفت: از چند روز پيش رفت و آمد‌هاي ساكنان مجتمع را زير نظر گرفته و متوجه شده بودم صاحبخانه طبقه هفتم تا پايان تعطيلات به خانه‌شان برنمي‌گردد. به اين ترتيب تصميم گرفتم نقشه سرقت از آن خانه را عملي كنم.

متهم يادآور شد: نيمه شب وارد مجتمع شده و خواستم با تخريب قفل در ورودي آپارتمان وارد خانه شوم، اما چون در ورودي مجهز به سيستم ضد سرقت بود، موفق نشدم.به همين دليل از طريق نرده‌هاي مجتمع وارد طبقه هفتم شده و پنجره را باز كردم و از طريق كانال كولر به آپارتمان رفتم.

حبس سه روزه در خانه مالباخته

دزد سابقه‌دار درباره محبوس شدن سه روزه خود در خانه مالباخته گفت: پس از سرقت طلا‌ها و اموال قيمتي خواستم از كانال منتهي به كولر خارج شوم كه در نيمه راه گرفتار شدم.

وي اضافه كرد: بناچار بازگشتم و چون راهي براي فرار نداشتم، همان جا خوابيدم. روز بعد خواستم غذايي تهيه كنم، اما شبكه اصلي گاز قطع بود و در يخچال هم غذايي نبود. از فرط گرسنگي آشپزخانه را جستجو و مقداري سيب‌زميني و پياز پيدا كردم و سه شبانه روز كه آنجا محبوس بودم، غذايم فقط آب و سيب‌زميني خام بود. متهم گفت: با اين وضعيت ديگر طاقت ماندن در آن خانه را نداشتم. به همين دليل چند بار خواستم با داد و فرياد از همسايه‌ها كمك بخواهم، اما از ترس كتك خوردن و دستگيري توسط آنها از اين تصميم صرف‌نظر كردم.

وي يادآور شد: آنقدر حالم بد شده بود كه براي رهايي از اين وضعيت و نجات جان خود، با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفتم و با التماس از ماموران كمك خواستم.

بنابراين گزارش، متهم با اعتراف به چند فقره سرقت سريالي اموال مردم در شمال تهران، با قرار قانوني روانه زندان شده است، اما تحقيقات تكميلي از او ادامه دارد.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: بر اثر برخورد يکدستگاه تويوتا با پژو در شهرستان سراوان سه نفر کشته و 10 تن زخمي شدند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس،بر اساس اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره تصادف فوتي در محور «آسپيچ» حوالي روستاي «پرکنت» ماموران پاسگاه «آسپيچ» شهرستان سراوان واقع در استان سيستان و بلوچستان جهت بررسي موضوع به محل مراجعه کردند.

ماموران در محل مشاهده کردند يک دستگاه خودرو تويوتا به سرنشيني 13 نفر با يک دستگاه پژو برخورد کرده که در اين حادثه «فريده –ج»، «مهناز- ت» و «ميثم – د» به علت شدن جراحات وارده در دم فوت و 10 نفر ديگر از سرنشينان تويوتا نيز مصدوم که جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند.

علت حادثه از سوي کارشناسان در دست بررسي است.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: چهار دزد مسلح كه به اتهام سرقت مسلحانه طلافروشي در كرج دستگير شده بودند در بازجويي هاي پليسي اعتراف كردند كه پس از تهديد مرد طلافروش و مشتريان آنجا، طلاها را سرقت كردند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين، ساعت 20:59 دقيقه شب  28 اسفند سال گذشته، مرد طلافروشي با مركز فوريت هاي پليسي 110 كرج تماس گرفت و گفت: 3 دقيقه پيش، مردان مسلحي با حمله به مغازه اش در منطقه پيشاهنگي كرج مقاديري طلا از مغازه اش سرقت كردند.

با گزارش موضوع به پليس، ماموران كلانتري خرمدشت با حضور در محل حادثه و بررسي موضوع متوجه شدند زماني كه مرد طلافروش و فرزندش در حال ارائه خدمات به مشتريان بودند صداي شليك تير هوايي را شنيدند و چند ثانيه بعد مردي مسلح در حالي كه نقاب به چهره داشت وارد مغازه شده و با تهديد آنها به مرگ، شيشه ويترين مغازه را شكسته و بيش از دو كيلوگرم طلا را به سرقت برده و هنگام فرار سه نفر از سرنشينان يك خودروي زانتيا كه همدستان وي بوده و نقاب به چهره داشتند و سلاح هاي كلت و كلاشينكف نيز در دست داشتند، با شليك چند تير هوايي رهگذران را كه قصد سد كردن راهشان را داشتند، تهديد كرده و با سوار شدن بر خودرو از محل گريختند.

با تشكيل پرونده اي درخصوص اين سرقت، كارآگاهان اداره آگاهي استان البرز به سرپرستي سرهنگ حميدرضا گل صباحي رييس پليس آگاهي اين استان، تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري متهمان فراري آغاز كردند.

در مرحله بعدي تحقيقات، ماموران به بررسي از آلبوم مجرمان سابقه داري پرداختند كه به شيوه مشابه اين سرقت، دستگير شده و داراي سابقه بودند، پرداختند. در همين موقع رد پاي يك دزد حرفه اي كه احتمال مي رفت از متهمان فراري باشد به دست آمد.

به اين ترتيب، پاتوق هاي اين فرد زير نظر گرفته شد تا اينكه ساعت چهار بامداد 29 اسفند (يك روز پس از حادثه)، مخفيگاه متهم را در يكي از محله هاي جنوبي كرج شناسايي و آنجا را محاصره كردند.

ماموران كه احتمال مي دادند كه اين خانه پاتوق سارقان فراري باشد با هماهنگي قضايي وارد منزل شدند و متهم تحت تعقيب و سه مرد ديگر كه درون خانه خوابيده بودند، غافلگير شده و آنها دستگير شدند.

با انتقال متهمان به پليس آگاهي البرز، مورد بازجويي قرار گرفتند اما هرگونه سرقتي را انكار كردند.

تحقيقات در اين باره ادامه داشت تا اينكه ساعاتي پس از دستگيري متهمان يكي از آنها اعتراف كرد كه با همدستي سه متهم ديگر وارد طلافروشي شده و سرقت مسلحانه را رقم زدند.

در حاليكه اين متهم اعتراف كرده بود سه همدست او همچنان منكر همكاري با وي بودند.

به اين ترتيب، بازجويي ها از اين سه متهم ادامه داشت تا اينكه اوايل هفته جاري، آنها نيز به اين سرقت مسلحانه اعتراف كردند.

سردار عليرضا اكبرشاهي فرمانده انتظامي استان البرز درباره آخرين جزييات اين پرونده به خبرنگار گروه حوادث روزنامه جام جم گفت: با تحقيقاتي كه از متهمان به دست آمده معلوم شد كه آنها ابتدا خودروي زانتيا را مسلحانه از يكي از محله هاي كرج به سرقت بردند و سپس شب حادثه با مراجعه به مغازه طلافروشي كه پيش از اين رفت و آمدهاي افراد آنجا را زير نظر گرفته بودند، رفته و يكي از آنها با زدن پتك به شيشه مغازه قصد شكستن آن را داشته كه موفق به اين كار نشد لذا به همراه دو همدست ديگرش در خيابان مي ماند و نفر چهارم كه وي نيز نقاب بر چهره داشته و مسلح بوده وارد طلافروشي شده و پس از تهديد مشتريان و صاحب طلافروشي، طلاها را به سرقت بردند.

وي افزود: پس از تشكيل اين پرونده، ماموران اداره آگاهي استان البرز با تلاش ويژه خود در يك اقدام كم نظير موفق به شناسايي اعضاي اين باند تبهكاري شدند.

در ادامه، ماموران با تحقيق از متهمان متوجه شدند كه آنها طلاهاي مسروقه را در بيابان هاي حومه كرج دفن كرده اند و سلاح هايي كه هنگام سرقت همراه داشتند را نيز به كانال آبي انداخته اند.

سرهنگ اكبرشاهي يادآور شد: به دنبال اعتراف متهمان، ماموران به دو محل فوق اعزام شدند و طلاهاي مسروقه و سه قبضه كلاشينكف و يك قبضه كلت كمري به همراه مقاديري فشنگ را كشف و ضبط كردند.

وي با اشاره به سابقه دار بودن متهمان، گفت: دو نفر از متهمان داراي سابقه كيفري بودند و در رابطه با ديگر متهمان تحقيقات براي مشخص شدن سوابق كيفري آنها نيز ادامه دارد.

در ادامه تحقيقات از اين باند، مشخص شد كه آنها علاوه بر خودروي زانتيا، دو عدد پرشيا و يك خودروي پرايد نيز كه مسلحانه سرقت كرده بودند كه اين خودروها نيز كشف شده است.

بنا بر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر ابعاد اين پرونده ادامه دارد.

معصومه ملكي – خبرنگار گروه حوادث

 
[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:0 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي، 267 متهم خطرناك در مشهد دستگير شدند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي از اجراي مرحله ديگري از طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در شهر مشهد خبر داد.

سرتيپ بهمن اميري مقدم گفت: در اين عمليات گسترده، 267 متهم خطرناك شامل 114 سارق حرفه اي، 17 زورگير ، 17 تن از اراذل و اوباش و 119معتاد تابلو و متهمان ديگر جرايم و يك قاتل دستگير  و 16 كيلوگرم موادمخدر كشف شده است.

وي همچنين از توقيف 23 دستگاه موتورسيكلت و 42 دستگاه خودرو سرقتي خبر داد و افزود: دراين عمليات 16 كيلو و 199 گرم انواع مواد مخدر نيز كشف شده است.

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي گفت: تعداد زيادي از اين متهمان از اتباع غير مجازكشور همسايه افغانستان هستند كه پس از انجام اقدامات قانوني، نسبت به طرد آنها از كشورمان اقدام خواهد شد.

وي معضل حاشيه نشيني در مشهد را با يك ميليون جمعيت حاشيه نشيني را به عنوان يك مشكل جدي و پيچيده برشمرد و گفت برنامه ريزي فرهنگي، اجتماعي ، انتظامي و حتي توسعه فعاليت هاي اقتصادي لازمه پيشگيري از حوادث و ارتقاي وضعيت فرهنگي و اجتماعي حاشيه شهر مشهد است كه بايد مد نظر برنامه ريزان و مسئولان قرار بگيرد.

سرتيپ اميري مقدم به مسافرت 10 ميليون زائر در ايام تعصيلات نوروزي به خراسان رضوي و پايتخت معنوي ايران اشاره كرد و گفت: در اين ايام با انجام تمهيدات لازم و اجراي طرح هاي ويژه انتظامي و ترافيكي امنيت مطلوبي را در حوزه انتظامي و ترافيكي شاهد بوده ايم.

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي از كاهش 14 درصدي تصادفات و كشته هاي جاده اي ، كاهش سرقت منزل، كاهش سرقت موتورسيكلت و افزايش 50 درصدي دستگيري سارقان خبر داد و گفت: در ميزان كشفيات مواد مخدر نيز در مقايسه با مدت مشابه سال قبل در ايام تعطيلات نوروز سال گذشته 77 درصد رشد داشته ايم.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:58 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پيرمرد چيني پس از قتل همسرش، تكه‌هايي از بدن او را خورد. بنابر اعلام پليس ايالت ماساچوست آمريكا، اين مرد 79 ساله كه بتازگي به اين كشور مهاجرت كرده است، اين اتهام را رد مي‌كند.

پليس محلي ايالت ماساچوست پنجشنبه هفته گذشته اين فرد را در حالي كه دست‌ها، دهان و صورتش خونين بود در اتاقش پيدا كرد.

 پليس، جسد همسر 73 ساله اين مرد را نيز در يكي ديگر از اتاق خواب‌ها در حالي كه دستانش بشدت مجروح و غرق در خون بود، يافت.

ماموران پس از ورود به خانه، اين مرد را كه وضعيت ظاهري مناسبي نداشت و تكه‌هايي از گوشت بدن همسرش نيز در كنار او افتاده بود، پيدا كردند.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، اين مرد پس از دستگيري تحت بررسي‌‌هاي روانپزشكي قرار گرفت. همچنين وكيل اين مرد معتقد است او از آلزايمر رنج مي‌برد. (ايسنا)

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:58 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سارق سابقه‌دار كه از منازل شمال‌غرب تهران سرقت مي‌كرد، هنگام فرار از سوي ساكنان محل دستگير و تحويل پليس شد.

به گزارش روز يكشنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، نيمه‌شب شنبه يكي از ساكنان خيابان «اشرفي‌اصفهاني» با شنيدن صداهاي مشكوكي از طبقه بالاي منزلش، براي پي بردن به موضوع سراسيمه به آنجا مي‌رود و فردي را مي‌بيند كه كيسه به دست در حال فرار از پنجره اتاق است. در اين هنگام صاحبخانه با ايجاد سر و صدا و فرياد، همسايه‌ها را خبر كرده و به اتفاق هم دزد را دستگير مي‌كنند.

پليس 110 نيز از طريق تماس يكي از همسايه‌ها در جريان قرار مي‌گيرد كه بلافاصله موضوع را به نزديك‌ترين واحد گشت انتظامي در محل گزارش مي‌كند و ماموران در محل حاضر مي‌شوند.

با حضور ماموران، فرد دستگير شده بازداشت و براي تحقيقات همراه صاحبخانه و تعدادي از اهالي محل به كلانتري منتقل و در بازجويي مشخص مي‌شود فرد دستگير شده از سارقان سابقه‌دار است كه از منازل شمال‌غرب تهران سرقت مي‌كرده و اكنون مدتي است تحت تعقيب پليس قرار دارد.

متهم در بازجويي زبان به اعتراف گشوده و عنوان كرد با شناسايي خانه‌هاي خالي از سكنه، اموال را سرقت مي‌كرده، اما ظاهرا اين بار اشتباه كرده و صاحبخانه وي را ديده و با همكاري همسايه‌ها دستگير شده است.

در بازرسي از كيسه همراه متهم، تعدادي وسايل و اشياي قيمتي از قبيل گردنبند عقيق، انگشتر و نيز مبلغ 4 ميليون و 90 هزار تومان از وي كشف شد.

متهم و شاكي پرونده براي ادامه تحقيقات به دادسرا منتقل شدند.

[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:57 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید